Tuesday 25 September 2012

sunyi malam..


malam ini, aku merenung ke langit.. gelap . sunyi . hitam .
dimanakah bintang? dimanakah bulan? disaat aku meraba dalam sunyi malam 
kurasakan dunia seakan kelam. 
aku kehilangan..
hilang semua harta dunia didalam gengaman
apakah dosa ku? apalah salahku hingga ketanah aku tersungkur. 
sungguh aku jatuh terduduk, tanpa ada tangan yang menghulur..
ku nantikan saat itu, sehingga ke saat ni, namun tiada pengakhirnya..
kesudahan yang memakan terlalu banyak isi hati, 
yang terlalu menghancurkan sanubari..
tergamak kah kau melihat air mata seorang gadis yang dahulunya ditaburkan seribu satu janji ??
janji yang dipegang tinggi oleh seorang wanita yang mendambakan seorang insan bergelar suami..
namun apalah dayaku,
seorang gadis yang bisa dipijak hatinya hingga lumat tidak bersisa..
tanpa secebis belas kasihan
tanpa seribu satu alasan..
malam ni aku tersungkur lagi. tersungkurku di kaki bumi menyembah ILLAHI..
malam ini, tanpa sedar, airmataku gugur lagi..
meminta dikuat dan tabahkan hati..
mgkinkan jika ini pengakhirannya nanti,
akan aku pasrah menjalani liku duniawi.
biar pun aku dihina dan dicaci..
ALLAH maha ESA lebih mengetahui..
terkilan hatiku akan keraguanmu,
terkilan jiwaku akan kelemahanmu dalam memilih serpihan kaca dan permata..
mgkin aku bukan permata yang didamba
mungkin juga aku bukan sutera yang mampu membuatkan kau bahagia.
teman.. hingga ke saat ini, aku masih mencari, dimana kedaifan diri..
smpai begini hukuman yang engkau beri..
sungguh pedih isi hati.., 
tiada kata lagi yang mampu aku luahkan..
segala rasa bercampur dalam kegelapan..
miskipun airmata menjadi peneman setiap tidur malamku,
namun, aku percaya, apa-apa yang memang ketentuan untukku, 
akan DIA berikan jua..
dan juga segala apa yang terjadi 
DIA lah saksi..

yang dicinta akan pergi..
yang didamba akan hilang
tetapi hidup akan terus berjalan..
meski penuh dengan tangisan :')

YA ALLAH.. 
Kau yang Maha Mendengar..
Kau yang Maha Melihat.. 
Kau yang Maha Pemaaf.. 
PadaMu hati bertobat.
 
Kau yang Maha PengasiH..
Kau yang Maha Pemyayang.. 
Kau yang Maha Pelindung..
PadaMu semua bergantung :')



No comments:

Post a Comment