Sunday 27 November 2011

rajuk seorang insan bernama sahabat

Assalamualaikum kepada semua yang insan yang terbuka blog ini..:))
skang jam dah pukul 4.45 pagi.. hehe..baru siap buat building cons,tetibe xde ati plak nak sambung lagi,n tergerak2 pulak ati ni meronta-ronta nak update blog..weee..:) 
sejak2 membusy ni,berhabuk blog aku..huhu *padahal ade je mase nak update..tettt :)))
ok done!!
bergantung pada tajuk kita pada pg ini,cewah..hehe..hmm pasal kawan,sahabat or ape je yg sama waktu dengannye..nak cita pasal sorg hamba ALLAH ni,hmm,dah kenal dia agak lame..dua tahun tujuh bulan..kitorang kamceng sangat..plus xterlalu over kalau aku ckp yg die paham perangai aku..bila ade prob kitorg mesti share sesame..
happy..
                                 %%%%%%%%%%%%%

tapi penah sekali tu kitorang tetibe lost..
sedih..
sedih sgt..
bila dengar satu lagu ni,otomatik airmata aku mesti mengalir..xtau nape..mula2 igt mesti kitrg xkan cntc..sedih gle..time tu aku tgh byk prob..tapi xpe aku anggap sume ni dugaan NYA.. 
pasrah...
lepas 4 bulan xde khabar berita,mase tu tgh cuti sem,aku kat johor..ade org col..rupa2nya dia..gembira gle aku  time tu.. and lepas tuu happyyy
                                     %%%%%%%%%%
lepas tu ade satu excdnt yg tetibe buat kepercayaan aku kat die totally drop!!..aku tau dr kwn bek dia jugak..
nape tipu aku??OMG,sedih sgt..ase xleh trima sume tu..tp aku kuatkan ati..
die mintak maaf,xterniat katanya..tapi sbb sygkan nilai sebuah persahabatan aku maafkan..
lepas tu kitorg dah xrapat mcm dulu..tp lately ni kitorg makin rapat..
tetibe satu hari..ade benda yg buat aku ase xsedap ati sgt..aku marah die..done!!
terdengar sayup dr corong sebelah sana..sayup..
"manusia judge sesuatu dr luaran..sekali kita tersalah langkah,selamanya akan dihina"
terkedu..
sampainya ati kau aja..
aku xtau mana satu betul..tp aku dgr sndiri dgn telinga aku..hmmm
malam tu mase drawing,ttetibe lagu yg sama bergema di ruang telinga..
menangis.. :'( 
tak tertahan ase ati...rindu..dahla time tu aku tgh byk prob..out of sudden aku teringat all the thing that we have go through..bergenang airmata..menitis juga ke bwh tanpa sedar..
aku cok die,,no answer..hmm mngkin dah benci kot..sokay.. *dalam ati sedih sgt :(
selang lima minit,ade mesej masuk
"buat ape nak kwn dgn penipu lagi??"
terkedu..bukan tu mksud aku.. :(
aku diamkan diri..terasa hati sangat2..biarkan masa tentukan semua..
tepat dua pagu,ade mesej masuk..aku xpenah expct yg tu dtg dr dia..

aja..simple name..macam orangnye jugak
suka gila2,happy go lucky
rajin,tabah dan menjadikan suasana suram kepda ceria
itulah perangai dia,yang paling best manja sangat macam budak kecik,tapi dia tahu yang dia dah dewasa
berbekalkan semangat dari family insyaALLAH dia akan berjaya
kalau dia marah atau merajuk,iyakan aje ape dia cakap,walaupon ape yg dia cakap tu kdg2 betol kdg2 tak
tapi dia sedar semua tu..biasala anak bongsu kan
kalau dengar perkataan "xnak kawan" tu cepat2la pujuk dia..hakhak
ape yang best pada dia ni,dia boleh menyesuaikan diri ikut keadaan,tapi penakut jugak..nak pegi tandas,boleh patah balik sebab ade lipas dalam tu..klaka sgt..bila sy or ade org dah pegi buang baru dia akan masuk balik..
suka sangat tengok dia..simple and menenangkan 
itu siti hajjar yang saya kenal,
hope teruskan sampai penamat
always take care,jage makan minum n igt pesan mak ayah..
harap stu ari nanti awak akan berjaya
igt susah dahulu..senang kemudian
salam..bye..
terkedu..tanpa sedar airmata turun tanpa disuruh..sampai nya hati
sampainya hati tgglkan aku time aku tgh ade byk problem.. :( sedih sgt2..
kehiangan seorang insan bernama sahabat utk sekian kali..
lepas dah balas mesej n redha dengan ape yg jadi..aku menangis..semahu mahunya..
kehilangan seorang sahabat yang sangat paham sape aku..mcm mane aku..terima buruk baik aku..
tiada respon..mgkn betul kot die mmg nak pegi..terlalu byk kenangan..die pon simple sgt2..susah nak jumpa kawan selepak die..sempoi habis..
arini dia mesej..just only a simple word yang buat airmata aku jatuh lagi
rindu..
omg.. :(
rindu sgt2..
die sendiri admit yang die xbleh buat sume tu..
samela..masing2 tipu diri masing2..
masing2 rindu kenangan bersama..
tapi at the end..kitorang baik balik lepas masing2 dah mintak maaf atas kesilapan masing2..
saya sayang sahabat saya
rajuknya tak lama.. :))
sahabat yang baik akan sentiasa ade bersama kita dalam susah or senang..
sy dah jumpa..:)) harap kamu semua pon dapat jugak keh!!

p/s: ape yg dalam mesej tu aku xtaula betul ke x..korang describe sndiri..oppss..:))))

1 comment:

  1. laaa... sape tu?? woot woot... =)
    first.. aku mesti first nye yang komen... huhuhu

    ReplyDelete