Thursday 24 November 2011

kenangan silam..

assalamualaikum dan selamat pagi jumaat utk semua kengkawan yang sentiasa memberi semangat utk sy terus menaip dan menaip,membicara tentang asam garam kehidupan sebagai seorang hamba di muka bumi yang maha ESA.. :)
semoga hari ini dan hari seterusnya sy akan terus tersyum dan tersyum dalam menyulam kisah hidup seorang insan bernama siti hajjar bt abdul halim.. 
*tetibe formal*..^_^
ok done!!
skng x formal pulak..haha..ok nak cite..mlm td pukul 4pg baru tdo,tahla dah tebiasa kot..kdg2 tu ngntuk tapi mata xleh lelap..pastu bla ba bla,aku pon bgn siap2 nak p kelas..sampai2 je kelas,mak oi,bapok ngantuknye bijik mata aku,siyes xleh nak bukak,lalok habes ar..haha..aku pon dengan tenangnye melelapkan mata tnpa ase besalah,even dlm ati ni cam xsmpai ati nak lect bebel sengsorg,tp mmg xleh bla,ngantuk nak mati..haha..
pastu tetibe lect tnjuk satu gmbar kat slide yg mmg buat bijik mata aku tebeliak,sumpah,hilang ngntuk aku..picnye..tadaaaaaaaa
ahahahhahaha...hamikkk..sumpah rindu benda alah ni weh..pastu on the spot je teringat mse zmn jahiliah aku,dukla ngadap benda alah ni smpai xnak wat kje len..haha..mak aku smpai nak koyakkan kot benda ni,yela xjd kje men hantu ni..haha...mane xnye..korang x tensen ke,men mcm tu pye lame nak smpai 90lbh dah,jpg kn makan ngn ulaq,OMG,mmg ase nak balik je dam ni kat muka bebudak yg gelakkan aku time tu..wakakaka..tp mase tu suci lagi,mana taw nak marah2.. diam je wat muka sadis..tp kalau dpt tang mmbe aku lg sorg,dia bantai lagu ni.."ah dahla,malas aku nak men dah"  hikhik..bila tang dpt nek tangga,tu dia senyum bukan takat smpai telinga,sampai nak besambung hujung bibir kanan n bibr kiri tuh..hakhak..klakala..klaka sgt.. ^____^
ok done!!
second, aku duk teringat game len..tadaaaa
hahah..haa ni plak namenye anak patung kertas..heee..mesti korg pon ckp.."aahla..rindunyeeee"..haha..taw dah..:)
nila plg best,dulu bila puan emak suh p kedai bli klapa,bantaila cabut benda alah ni,doploh sen je kot..ape ade hal..haha..macam2 ade,korg bleh pilih..cara main die,plh ank ptung yg korg suke then match ngn baju ape yg korg nak..haaa..simple..pastu buat2la die jalan2 g belibelah ke ape ke kan..hahah..yg pempuan toksah duk kalut habaq yg korg xmen bnda ni..tipu aih,suma dok main ngn aku kot dulu..tetiba xnak ngaku..haha..bila balik,puan emak tye "mane belen??"..haaa.. duk wat muka slamba ja jwb "beli eskim mak"..tetttt..tu dia kecik2 dah pandai wat dosa kerin,anak ptg kertas pya pasai..hahahaha..klaka kan..
hat ni pon satu geng la ni..haha..byk kot koleksi..siap ade yg laki lagi tok jd pakwe kunun..hahaa..
mesti rindu kannnn.. *____*
ok done!!
next..doulu2 mase aku dajah 5 n dajah 6,tringat lagi..duk main benda ni kat dlm kelas..budak2 pmpuan sukala men benda ni..tadaaaaa

hahha..yg ni name dia batu seremban..diperbuat dr kacg hijau or beras,then dijahit dlm lebihanlebihan kain yg dah xguna..hoish,sanggup kot koyang kain sbb nak buat benda ni..hahaha..femes kot doulu2..sape pandai men mmg hotla..haha..cara men di camni
hang lambung satu kat ats,lagi sebelah pgg yng dah amek tadi..haa gitu kot,aku pon dah lupa..kalau salah,korg kira burnla eh sbb ni bukan permainan aku sgt..aku doulu2 men ni..tadaaaaaaa
haaaa...hahaha.. hat ni nama dia penutup botoi..best gila kot men ni..tp ni biasa dak2 laki suka men..depa dukla simpan,mana2 smpat,kuaqkan dr poket,terus main..kita guna 5 biji penutup ni..susun meninggi then pulaskan bg sume jatuh,,haa pastu tembakla ikut mane pihak lawan nak..kalu kne lintas satu agi penutup,hang gunala lengan ka,jari ka nak bgi pnutup botoi tu lalu ikut flow tu..haa..pastu dah lepas,lambung kot tgn tgk brapa dapat..kalau lima2 stand ats tgn kita,so dptla markah 50!!weeeeee..sumpah bestt!!hakhak..
ok done!!
next..dulu2..lepas abes exm,dukla beratuq kat kedai buku beli,barang2 nak men..kaya kot makcik kdai buku tu,padahal ape je pon..haha..habaq psai kaya,ade lg satu game yg terase bodo je bila duk igt balik..heee..tadaaaaa
haha..ni nama dia jutaria ok!!sape men bleh jadi jutawan..tp jutawan fakirla..jutawan haprak..hakhak..oppss sori kalu terover.. :)
cara men dia..
peserta akan diberi duit..haa pastu baling dadu n jalan la..pastu kalu dah kaya,anda bleh beli tapak..so nanti kalau ade org yang benti kat situ,dorg kne bayaq kat hang..hah..bila dah byk duit,bolehla beli nii...
hahaha..ni nama die rumah..pastu lepas rumah,hotel pastu smpaila ko dah xde duit,ko gadai sume ni..hakhak..tula namenye jutawan fakir..xlame kot..weeeee.. ^_^
haa..rindukan zaman kita suci dulu2..haha
ok done!! :)
next pulak..ni mase zmn kecik2 sgt..zmn kita double suci..haha..tenetttttt
weeeiii..hahah..ni nama die lego..hehe..bnda ni kita duk smbung hat tu ngn hat ni tok  jdkan something..tak kesahla cantik ke xcantek ke..ade meaning ke xde meaning ke,tu tepulang..yg penting kita happyyy kannnn..haha..rindu sgt nak men benda ni..tp skang ni..aku dah xboleh main2..setiap bnda yg aku design mesti ade maksud disebaliknye.. xsangka,dulu2 duk men2 bodo2 je bnda ni tapi relate dgn sape aku skng..betulla karma yg what goes around will come around.. *tetibe,tataw relate ke x*..haha.. okla..contoh yg sekarang bila dah besar..kneka wat yg mcm ni..
haaa...cantik kan..kalau dulu2 xmen lego mesti xpandai nak buat yg mcm ni..haha *tetibe*
ok..tp mmg betulla..ALLAH dah tentukan sebaik2 perjalanan kehidupan kita..cuma kita je yg kadang2 tak sedar..selalu ckp yang "kenapa aku tu,kenape mcm ni,kenape kau tu"..kannn..toksah orgla..aku ckp utk diri aku gak..aku sendiri hidup penuh dgn word of "kenapa"..adat manusia kan..kalau xde perkataan tu,kita xkan ade mcm skng ni..*hope korg paham mksud aku*..
bila teringat sume ni,sumpah rindu sgt zmn aku kecik2 dulu,ase mcm xnak besar je..hidup yg suci,xde nak pkir bnda2 len..hdup dgn diri kita..bangun mandi makan main tido n rotate.. suci..kosong.. tp dah besar,dosa pon kne tanggung sendiri..hdup kat muka bumi ni tipula kalau xbt salah..n tpula kalau ape yg kita buat semua org suka..kannn??tapi xpe..ketabahan,dugaan tu sume pemangkin utk diri kita utk terus berusaha dan berusaha kejalan yang lebih baik..dan kepada sahabat2,*utk diri sndiri jgk*..terusla pandang kehadapan..terima ape je yang ade kat depan sana..jgn sntiasa mengeluh dgn ape yg dah ditentukan..pedulikan ape org nak kate.. teruskan usaha dan jihad kita ke jalanNYA..semoga sahabat2 akan berjaya didunia dan akhirat
insyaALLAH..
^__^ 
hiasan iniadalah peredaran masa saya sebagai seorang insan yg banyak sangat kekurangan dimuka bumi ALLAH.. ^_^


huu..ayu kott..doulu2..
peaceeee..hehe



No comments:

Post a Comment