Thursday 11 August 2011

hari terakhir aku di vantage..:)..:(

Assalamualaikum  pembuka bicara kepada yg tersudi atau terbaca entry ni..atau ade yg ckp terbuka blog aku..xpe..ade aku kesah??hoho..Bismisllahirahmanirahim utk setiap permulaan ape yg kita lakukan.. pertama sekali,setinggi-tinggi kesyukuran ingin aku panjatkan kehadrat ILLAHI atas keizinannya utk aku terus bernafas diatas muka bumi ini..semoga aku terus diberi keizinan utk menghayati segala keistimewaanNYA yg xpernah sikit pon ade kekurangan utkku..tp sbg manusia biasa aku selalu alpa utk semua benda.. YA ALLAH,semoga dihari yg mulia ini,hari jumaat bersamaan 12 ramadhan,ku pohon ampunmu YA ALLAH..:( .............................................................................................................................................................................................................................................

ok ..:)..senyum balik..^_^
    da lame jgk tak mengepost kat sini..hehe..memandangkan arini ari terakhir aku kat sini so nak menari-nari sikitla..tett..:)
  arini aku dah nak benti,kira last dayla aku di vantage ni..hmm byk sgt2 kenangan aku kat sini even juz kje selama 2 bulan 2 minggu 2 hari..tettt..kenangan manis,pahit,tawar,masam masin sume ade..byk bnda aku belajar, kat sini jugak aku belajar kenal makhluk ciptaan ALLAH yg dlm pelbagai rupa,keadaan,latar belakang...mcm2 manusia yg aku xpenah kenal,xpenah tau tp aku jmpa kat sini..bukan niat nak citer buruk or baik seseorang,just nak kongsi  setiap pengalaman aku kat sini..kalu ase2 xnak bace..xpe..bye!!..hahaha..

  • alif- fes2 skali,aku kenal jenis manusia yg suke menilai sesuatu dr luaran..nape xamik tau dulu then baru judge??ko tu bgos sgt ke??tett,,ter emo jap..:)
  • ba- kadang2 pelik tau,nape ade hamba ALLAH yg hye pandai ckp je,btnye tak..bercerita ngn aku psl agama mcm dia sorang plg hot n tau segala macam benda..tp ade kau buat sume tu??boleh kira bape kali aku nampak.. aku pon xbek mane weh,jahil jgk tp xdela nak gabak sgt cte kat orang..
  • ta-manusia yg xpenah bersyukur ngn ape yg dia ade..cntoh..dah ade bini kat umah,perlu ke nak yg len..mgkn bini ko xnmpak ape ko bt tapi ADA yg nmpak kan??xpela tu mgkn kau akan ckp hak kau kan..tp perlu ke bt depan aku??aku xnak tgkla wei!! :( sedih tau x,bila aku sbg pmpuan,kau bt mcm tu kat kaum aku.. isteri kat umah harapkan kau ttp mata tp len jadinye..mmg kau kate kau syg kat wife kau,tp asal bt cmtu??mmg mcm nak mkn kaki aku la kn..grrr...
  • sa-hamba ALLAH yg mudah berubah..YA ALLAH,sesungguhnya iman aku pon sgt2 lemah..tp aku cuba utk kuatkan..mgkn kita bleh cuba sorokkan kelemahan kita pd orng ramai atau perlu ke tnjuk terang tang2???aku tgk kau mula2 dah cukup baik dah,cantek pki tdg n baju krg ari2..tp nape ari-ari terakhir aku kat sini aku tgk dah terbang sume tu??mgkin dunia lg kot ALLAH dah nak tnjuk kat aku yg manusia mudah lupa,berubah sekip mata..smpai mane je cntek kau tu dgn bukak semua tu??cantek sgtla tu??hai..tahla..takot nak ckp lebih2,tkt jd kat aku sbb aku pegang hukum karma ni yg WHAT GOES AROUND WILL COME AROUND!! tetttt..:)
  • jim-betul la kan..bak kata orang yg sebenarnya kaum hawa jgklah yg mghancurkan hidup kaum dia sendiri..bnda ni cntoh dia pon ake nampak sendi depan mata aku..jugak dlm tempoh 2 bulan 2minggu 2 hari aku kerja kat sini.. sedih weh,kau mcm xde laki bujang len je kan??bia nanti kau dah kawin laki kau bt mcm tu kat kau baru kau tahu cmne ase nye..even alasan kau saje2 je tp xperlu kan?? laki tu pon trang tang-tang dah nampak mmg nak memain je la wei..plz la.. 
  • kha..hmm dahla kot..mcm dah lame je kan cita pasal pengalaman aku jmpe orang..haha..xpela..pengajaran tok aku...:)

hmmm dahla kot..tapi byk gak yg hepi2..kdg2 tu kje ot smpai mlm2 kan..bosan lepakla kat depan jap..sembang2 ngn tenant yg lain..bestla jgk..tp slalu nye aku duk dalamla..hehe..
 hmnm bestnye kje ni ALHAMDULLILLAH..aku dptla beli ape yg aku nak tnpa susah kan mak ayah aku..hehe..dptla ase bg org tua wit blanja dpur..hha..even dorg xnak tp aku selit jgk tepi ketiak dowg..wakakaka..:0
  ok next..yg bestnye kat sini..thz kat incik syg sbb tersudi dtg jenguk aku yg kesepian,cewah..kat sini..hehe..thz..siap dapat boboi..hahah..rindu!!!!


haha..nak gak selit sket..:)

ok next..yg best kat sini kan..ble bosan2 aku bleh g jln2..haha..ade satu ari tu siap fitting satu baju ni sampai tdo mlm mimpi2..hahaha..cantek sgt bju ni..tada!!!!!!!!!!!!!!!

 cantek kannn..:)
baju jela..hahaha

pastu slalu dpt pegang wit byk2 camni..

uwaaaa..:)

ok pakaian aku g kje sempoi je..asal ttp auratla..haha..contohnye..
 haa..pakai macam ni pon boleh je..simple je kannn..:)

ataupon..

haha..peberet aku..
ini baju scnd last day..hehe..arini aku pakai baju kurong je..simple..:)

kdg2 tu bila bosan sgt xde custmerkan,aku akan jd camni..
alalalala..comel kan~~~~  :)

ataupon aku akan conteng2 mcm nie.. tadaaa!!!!!!!!!!!

hahahaa..

ok!!habes dah...hope sgt nanti dpt kje lagi even kdg2 tu tensen gak..haha

bye!!salam...^_^

p/s :to incik abg anwar..thz sbb byk bg tnjuk ajar..n to datin thz for everythng..thz jgk utk light purple silk..tettt..:)
 (nak letak gmbar porcelain tumbler aku yg datin bagi harga special tp xsmpt upload...hahaa. santek sgt ok!!..^_^)



2 comments:

  1. next year cuti 4 bulan leh la keje sini lg... hahaha...

    ReplyDelete
  2. hahahaha..best kannnnn..mohla koje satu tempat!!tetttt..:)

    ReplyDelete