Tuesday 9 August 2011

alahai motor~~~


  Assalamualaikum..^_^..arini tbe2 ase mcm nak update something..hehe..benda yg aku rasa paling kelakar dan paling memalukan..^_^..kisah bermula apabila~~~~(formal giler ayat)..hehe..arini aku cuti so lepak jela kat rumah..mak ngn ayah pulak kuar shopping..o_O..malas nak ikut,aku pon lepak jela kat umah,best..dapat gak aku tgk marimar..^_^..kalu keje mmg xla nak dpt tgk..ade pulak tv kat tesco tu..O_o..untungla ^_^..ok sambung..pastu lepas mak ayah aku balik,dah layan dorg makan..tetibe ase mcm nak jln2 pusing taman nek moto..pastu jgk dgn tidak semena-mena (cewah ayat formal)..aku tetibe ase nak makan beger..setelah sekian lama xmkn beger..o_O..lepas dah siap kemas dapur,aku pon try mengAYAT incik ayah blanje beger..incik ayah dgn bongkaknye balas “boleh..ape ade hal”..walaweh!!terbaekk..syg ayh laju2..hahahaha.. “mak nak pape x??”.. “hmm belikan mak kelapa sebiji eh”..alaaaa ni yang aku malas ni nak beli kelapa..msti nak kene matikan enjin moto.. nak ckp malas kang..kdai beger tu xnak mcm memang betul2 depan kedai runcit pulak..nak kata kedai tutup nampak sngt menipunye sebab baru pkul sembilan..hoho..cane ni..hmmm..nak xnak,ikhlas xikhlas terpaksela aku pergi jugak..xkan ko nak dgr guruh kat taman sri jeram ni aja??..o_O..memang xla kan..^_^..aku pon dgn xberapa ikhlas..pergila start enjin moto..xleh start???!! eh2 moto ni..jgnla wat hal..aku baru nak meronggeng..T_T..try punye try..enjin pon berjalan lancar..huuu sukenye ati beta..^_^..aku pon round2la dulu nak kasi enjin panas..mula2 tu aku try lalu dpn kedai runcit tu..yes xde orang..aku pusing kanan= kedai jual beger..alamak!!ade encik mamat la pulak..haish..cane nak benti moto ni??..aku pon meneruskan perjalanan..xde ati pulak nak benti..pusingla dulu..untung2 pusing kang die dah blah..^_^..huuuu..tapi harapan tinggal harapan je..dah dua kali pusing pon encik mamat still ade kat kedai beger tu..ala..wei ko xnak balik ke!!^_^..nak xnak aku pon matikan enjin,tapi jauh sikit dr kedai..kang kalu xleh start xdela malu sangat..hehehe..mase turun tu aku jeling skit ikut ekor mata..haish,ape pandang??ade xkene ke kat aku??..oi aja!!ko pakai suar biru muda(laut),baju biru,tudung purple!!wakakaka..vudoz gile punye stail..hakhak..^_^..alaaa bialah,bukan g mane pon..g kedai je..lagipun dah malam xde org nampak..hehe..lantak ko la nak pandang2 pon..setelah penat nak tunggu tuan kedai tu mesin kelapa akhirnye siap jugak kelapa mesin dua ringgit..mak datok!!punye mahal tahap gaban..aku pon jalan2 ke motor..haish..nak beli beger ke xnak..nak ke xnak..hehe..xnaklah..segan kot..O_o..tapi seperti yang sangat amat dijangkakan,motor tak boleh stat ok!!T.A.K B.O.L.E.H S.T.A.R.T!!!vudoz gle..dah xtau nak wat ape dah..someone please help!!except kau encik mamat!!hoho..dah peluh2 dah ni..tibe2 encik love mesej..hoho..penyelamat..tapi xkan sbb beliau jauh..encik love kata call la ayah..hoho tidak~~~ nak pulak incik ayah datang..haha..try lagi..lap2 peluh..huh..kau ni la motor..time2 ginila nak wat hal..kalau xde org xpe..ni dukla manusia sorg tu pandang dr td..camne ni..xkn nak mintak tolong..jatuhla maruah aku beb..tolongla paham..YA ALLAH bantulah aku..tolong!tolong!tolong!..erk..tibe2..oh please jgn kata ko nak dtg tolong aku weh..n jgn ckp ko dgr suara ati aku yg tgh mintak tolong..hohoho..tidak!!^_^.. datangla beliau dengan gaya penuh rasa simpati kat aku..kuaja pye encik mamat..tp xpe..aku pon ase mcm nk ckp tolongla wei!!tp ko dah dtg..hahaha..xbrape nak jatuh sangatla maruah tu..o_O.. “tak boleh start ke”..biasala soalan bodoh seorang penyelamat..dah tu yg ko dok tgk dr tadi tu apekebenda??aku pon angguk2 sambil turun dari motor..tibe2 lagi!!suar pulak tersangkut..oi aja!!ko dah kenape?? len kali pakai lagi seluar besar2..wei aku pun xtau cane bleh tesangkutla..mende~~~~ ^_^..eh2..ok2 sambung balik cte..^_^..beliau pon dengan penuh tenaga dan mungkin die pon bace ayat kursi semoga motor aku bleh start sbb nanti die pon mestila malukan??hahaha..tapi!!!wei!!ape ko dah wat ngn motor aku??aku tekebil2..haish..sengalnye budak ni..dengan sekali start je..dah hidup??sekali je ok!!S.E.K.A.L.I!!mengong~~~malunye aku..T_T.. aku pandang die.. “dah ok da..mungkin awk td xkuat kot”..senyum..o_O ..^_^..aku pon senyum balik.. “time kasih eh”..senyum..padahal time tu nak je aku tutup muka dgn tudung salji..wakakakakaka..die pon senyum..tapi aku tau sangat senyum die tu msti nak gelakkan aku..kan??^_^..sokay gelakla sampai tetelan anak tekak kau…yg pnting motor aku dah hidup..nak je jerit ckp..wei!!thnks sebab tolong aku!!^_^ ..aku nak je doa lepas ni aku xnak jumpe ko lagi~~malu beb!!^_^ ..hai..motor2..betuah pnye motor..aku xnak bwk ko g kedai dah!! ^_^ o_O
    ~~~~tamat~~~

p/s:sebenarnye incik mamat tu muka humble gle..hehe..thnks again bro~~^_^
untongla ade motor cenggini..^_^


No comments:

Post a Comment