Monday 3 June 2013

last sem second year . usm . hbp . interior design . love :)

Hi Assalamualaikum :)
ALHAMDULILLAH aku masih hidup.
tudia tajuk panjang lebaq . aiyoyo
korang korang korang *giler gedik serta bajet aku ramai peminat . he .*
aku dah lama gila x update. 
dan aku memang dah bajet pon yang sem ni eh x stat sem lepas memang aku sekali je update setiap sem
kenape ?
sbb saya tesangat bizi. mengalahkan menteri beso.  
over tak ? menyampah ?
ofkos kekadang aku pon menyampah dengan diri sendiri sbb sibuk sesangat ,
tapi apekan daya dah tanggungjawap kan.. :)  
giler panjang intro aku. 
baiklah. seperti biasa, kalau dah update satu sem sekali tu memang panjang bebenor le entri awok ni . harap sabar mengscroll kebawah. . timekaseh  :) 
sem ni antara sem paling teruk. sem paling tough utk aku. sem paling banyak dugaan dari ALLAH pada aku. alhamdullillah, walaupon banyak dugaan yang DIA bagi, DIA jugak yang kirimkan kekuatan bersama. 
syukur . 
sem ni jugak aku smpai skip class, xdela skip sangat, dapat cuti dalam lebih kurang dua minggu lebih n balik dari cuti tu, ALLAH je yang tau betapa huruhara ne hidup aku. menanges siang malam ni toksah cte, smpai dah xlarat nak nanges dah. last2 aku tido. 
ye tido cara aku selesaikan masalah. he . 
okay, tanak bising pepanjang. nk tunjuk hasil kerja saya sem ni .tapi mybe aku x letak semua kot sbb banyak sangat.. jadi ni just aku pick sikit2 jela .
 tapi kan korang saya takde la bagus tapi xdela noob sangat. hihi
jangan expect lebih dari ni tau tau :)  
have fun :) . 
design2 ni sume aku gune sketchup,ps and macam2 lagi utk buat dia nmpak menarik dan tetarik
mungkin xbrape nak de bom 
takpela usaha sikit2 kan :)
kan aku ckp aku banyak lagi ken belaja.
bnda banyak2 ni bukan bleh blaja stu sem, kompem la looser kan . 
tp xpe kalau ada usaha , insyaALLAH 
:)
okay atas ni axo utk projeksuite aku. kitorang kne design suite hotel and aku buat konsep aqua-suite
dimana, mana je korang pegi korang akan jumpe air. ikan. heee
once air boleh tenangkan kita so aku rasa konsep ni insyaALLAH bleh tenangkan client yang datang kat hotel yang ofkosla niat utama nak feel calm from outside there . kan. 
ccntohnya kat ruang tamu korang bejalan atas kaca yang bawahnye ada akuarium :) 
n utk living area, kita tgk tv yang telekat kat curve aquarium. wah . hahaha bapak best 
master bedroom pon ada akuarium :) 
xpyhla aku cte pepanjang, tgk je gmbar2 ni :) 
okay ni axo lagi. luar tu balcony yang facing laut . hotel ni site kitorang kat batu feringgi :) 

living room 

 
master bedroom 




 double bed 

kitchen pon ada coral :) 


aqua-sink :) 







model








 :) 

next aku kne design satu playground utk green space. 
n aku tunjuk board jela eh :)


some of feature . 






at night :)


okay next final project. kene design cafe utk hotel :)
 mcm biasala axo dulu

line view 





perspective interior 





outdoor view 


top view



HERE COME WITH THE MODEL ! :)



oka jap . korang tgk nmpak smooth je kan . 
\okay skang aku nk tunjuk bilik aku cemana lepas buat bnda ni sume
hambeeekkk ahaa








ini pon kira bersih, kalau tak lagi looser . ahahaha
ok yang bawah ni board aku. sepanjang-panjang alam ni..
masa sebelum print kan duit dalam purse aku ada 100lbh cmtu, lepas bli barang model n print n aku hanya  beli roti gardenia yang besar tu utk kanyip-kanyip..lepass bayar duit print, duit aku tggal 4 iggit je 
bapak sedih ! T_____T .. 
huhuhuu



HEEEEEEEEEEEEEE NI MUKA TAKUT SEBENARNYE NAK PRESENTTTTTTTTTTTTTTT

dan selepas itu . alhamdulillah :) 
berakhir segala galanya . 
alhamdulillah . alhamdulillah . alhamdulillah 
^__^

oh ye. berita paling gembira. sem ni alhamdulillah saya dapat award 
most progressive design student. 
alhamdulillah :)



okay lepas tu kita cuci mata dengan gmbo saya .  aiceh. perasan
ini masa ID dinner night . 
utk pengetahuan , saya seorang mak nenek yang dah semakin gemoksssss . 
benci plak aku . haha
hihihi 
nmpak tak betapa menggemoknye aku ? 
sangat benci . ceh. 
bagaimana lagi mahu kurus tah . masa sakit je kejap kurus pastu naik balik. HAHAHAHHA
oh ye. rasanya masa dinner ni aku paling simple.
aku just pakai JUBAH HITAM+ biru 
and 
 TUDUNG BAWAL  
(tetibe capslock) 
and 
pin kiri kanan je . hee
no shawl 
no peplum 
no wedges
as well
heeeee

maaf saya xpandai bepesyen mcm uolss :) 

yeahhh aku suke gile gmbo ni sbb aku mcm puteri belon ! 
hahah ape bebal aku ni. belon ni kaler purple tau, masa masuk dlam ni aku mmg dah aim nak benda alah ni .
tak kira ! 
n dapat jugak aku rembat masa lastttt. ahhahaha 
jap, aku dahla belon, duk kat sini mmg belon habes la 
-_-

 yeahhhh saya suka gmbo ni 
sebabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
saya nampak kurus sikt ., hahah sikit jela. 
ini sume tipooooooooooooooooooo . 
menci tau .
dah gemoks tu gemoks jugak aja . 
harap maklum . 
sekian 

okay  dah la smpai sini, nanti saya conteng2 lagi . 
maaf kalau ada yang anda xsuka
manusia slalu buat silap 
dan saya seorang manusia 
apatah lagi saya paling naif antara semua manusia 
^__^
bye
Assalamualaikum



2 comments:

  1. wah2..love ur design..love it so much..Tahniah k..berkat usaha n kesabaran kau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alololo..teharu pula saya..hihihii
      thnk uuuuuuuuuuuuuu

      Delete