Monday 10 June 2013

And yes, we are Great_Trouble maker


kat hostel ape je bleh buat. bosan ? rindu nak masak ? yela kje menimbun, projek xsetel2 kan, bila masuk stdy week mula la meroyan memasing tak tau nak buat ape. nak belajar ? ofkosla tak kan. hihih. 
last2 kitorang decide nk bt makan2. hihihi..
dan 
menunye 
adalahhhhhhhhhhhhhhh
aiceh. poyo plak aku ni

#AYAM MASAK LEMAK CILI API 
#SAMBAL BELACAN
#KACANG BOTOL N TIMUN
#KOKTAIL
#AIR ANGGUR
  

bapakkk sedappp wehhhhhh . hihihi 

Just let the picture tells u everything . me, she, they and ofkos WE = Great_trouble maker ^__^

semangat tu penting ye anak2. hihi. pepagi lagi lepas subuh aku xtdoq dah, nak p pasaq tani punya pasai. 


ehem ehem . 


dan hasilnya  . balik dari pasar tani beserta rezeki2nya

#ayam
#santan
#kentang
#cili api
#kunyit hidup
#kcg btol n timun



first , basuh ayam and perap ngan air limau . kasi hilang hanyir. petua mak aku la. xtaula mak korang ajar ke tak
n plus sepatutnya basuh ngan tepung, tapi lupa nak beli tepung . hihi . 


okay . the most part yang paling best . haha mesti korang tertanya mana aku rembat lesung batu kat bawah ni dalam desa ni kan ? 
lesung ni kitorg jmpe kat bilik stadi n setelah sekian lama memerhati dengan penuh sabar, jadi kami putuskan utk rembatnye dengan hati riang gembiraaaaa.. hihihi
okay lepastu trouble yang kitorang bt , kbtulan masa tu ramai plak yang stdy kat situ, adoiai. stdy la time lain. 
dan saya dengan kema 
ni pesbuk dia 
hihi. manusia suci yang xpenah buat jahat.
nk compare ngn aku memang mcm langit ngn bumi la kan,
kitorang rembat tu and aku terus keluar n lari, yang dia ni nak lari tapi lambat ! pastu seliper pon bunyi bedepek-depek.
adoi mak, kantoila, orang terang tang-tang dengar . 
-__- 
xpela, asalkan dah dapat. 
nek atas cepat2 tumbuk smpai lumat. 




okay lepas tu teringat plak yang kitorang xbli daun limau , 
aku pon tetibe dapat idea nk pgi usha kat rumah penggawa kat bawah, biasanya cikgu2 ni suke tanam daun2 kampung kan.. 
dan hasilnya
aku dan ditemani kema (lagi)
aku : cikgu, nak daun limau sikit boleh ? (smbil tesengeh2)
cikgu: haaa boleh boleh, amekla, eh nak masak ke ? (mcm tau2 je )
aku : (muka yakin habes) eh xdela ckgu nk masak megi je n nak bg wangi je . (-_-)
cikgu: ooh yeke, ha daun pandan tu xnak ?
and the rest is history ... 
^_^ 


ye!! kami hanya mengguna kan ini ? 
almaklumlah, tengah2 hostel ni celah mana plak aku nak rembat dapus gas kan
ini je yang mampu . :-)


in progresssssssssssss!!! 
#campur ayam,cili dah tumbuk,titik seram, daun limau(koyak2),n kentang , garam n aji sikit ..tutup piuk dan biakan mereka sebati (cili masak dgn ayam) 
dah naik bau and nmpak ayam mcm dah cntik masak, masukkan santan. then biakan smbil kacau2 
tanak bagi dia taik minyak or setengah panggil pecah minyak
bapak buruk rupa kalau dah pecah minyak 
hihi

masak lemak done !!! ^_^ 
nyum nyum


inilah koktail kita 
^___^

 kitorang divide dua group. satu group lagi p tesco utk beli barang2 koktail, so aku xdapat snap bahan2 tu tapi senang je

#susu cair
#gula
#laici tin
#nata de coco (laici la sedap)
#sumi (aku xtau ejaan betol dia)
#buah epal merah + hijau
#buah peach (nak lagi sedap)

lepas tu korang campur je sume bahan2 ni dengan riang gembira, nanti jadilaaaa
and sejukkan dalam peti ais. tapi disebabkan kitorang xde peti ais so just letakkan air batu jela. 
sedap woooo




okay dah siapppppppppp. 
mari makannnnnnnnnnnnnnnn 
hihhi. 

and lepas ni memasing sume kebonsang perut . hahahahaha

oh ye . kawan2 . semoga ukhuwah kita berkekalan 
even sekali skala wat jenayah dalam hostel
dah makan, pandai2 la simpan dalam perut
ye tak ?? hihihi










No comments:

Post a Comment